Technologia ma ogromny wpływ na sposób funkcjonowania współczesnych firm i choć niesie ze sobą wiele korzyści, wzrost liczby aplikacji i gadżetów doprowadził również do zwiększenia ilości czynników rozpraszających uwagę w miejscu pracy.
W ostatnim raporcie Highfive zbadano, w jaki sposób technologia może wpływać na produktywność pracowników.
Jaką rolę odgrywa telefonia komórkowa?
- Udoskonalona technologia doprowadziła do zwiększonej łączności i większej liczby osób pracujących zdalnie.
- 72% osób korzystało z telefonu komórkowego do celów służbowych.
- 71% osób jest skłonnych robić coś, co nie jest związane z pracą podczas rozmowy konferencyjnej.
- 49% pracowników uważa, że robienie innych rzeczy podczas spotkania jest w porządku.
- 47% pracowników twierdzi, że największym problemem podczas spotkań jest to, że ich koledzy są rozproszeni lub nie zwracają na nich uwagi.
Jaki wpływ na pracowników ma wiek i płeć?
- 36% mężczyzn rozprasza się, pisząc SMS-y, w porównaniu z 25% kobiet.
- 27% mężczyzn rozprasza się podczas wysyłania wiadomości e-mail, w porównaniu z 17% kobiet.
- Millennialsi są o 73% bardziej skłonni do robienia czegoś niezwiązanego podczas rozmowy konferencyjnej.
- Są również o 45% bardziej skłonni do sprawdzania telefonu podczas spotkania.
Dlaczego szukamy tych czynników rozpraszających?
- Rozpraszające miejsce pracy może powodować rozproszenie pracowników.
- Może to być spowodowane hałasem, jakością treści spotkań i realistyczną częstotliwością spotkań.
- 64% pracowników przedkłada spotkania osobiste nad spotkania telefoniczne/video.
- Podczas spotkania w cztery oczy wysyłane są średnio 4,73 wiadomości tekstowych, e-maili lub wiadomości WhatsApps.
Co firmy robią w tej sprawie?
- 27% firm blokuje dostęp do niektórych stron internetowych.
- 24% oferuje możliwość pracy w domu.
- 19% zakazało używania telefonów komórkowych.
- 15% organizuje dni wolne od spotkań.
- 21% ma ciche godziny pracy.
- 15% korzysta z narzędzi zwiększających produktywność.
Dowiedz się więcej poniżej!
Podziel się tym wpisem:
Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuPodziel się na WhatsAppUdostępnij na Email