Wyzwania stojące przed działami HR są bardzo zróżnicowane i bogate. Od radzenia sobie z danymi wrażliwymi GDPR w całej firmie po prowadzenie trudnych i osobistych rozmów z pracownikami, działy HR stale ewoluują, aby sprostać wymaganiom szybko rozwijającego się, cyfrowego środowiska.

Jeśli jednak chodzi o rok 2020, na rynku obserwujemy kilka kluczowych tematów, na które menedżerowie HR powinni zwracać szczególną uwagę.

Reputacja, reputacja, reputacja

Na coraz ciaśniejszym rynku pracy, zachęcanie utalentowanych pracowników do wyboru firmy jest poważnym wyzwaniem. Firmy chcą zatrudniać gwiazdy, ale bez reputacji gwiazdy, pracownicy często znajdą większego, bardziej błyszczącego lub bogatszego pracodawcę, w którego zainwestują.

A ponieważ zasoby ludzkie nieustannie ewoluują, coraz ważniejsze jest, aby firmy dostosowywały swoją markę pracodawcy do potrzeb nadchodzących pokoleń. Biorąc pod uwagę, że millenialsi stanowią obecnie ponad 50% siły roboczej, firmy muszą mieć pewność, że prezentują się jako atrakcyjne miejsca pracy dla pracowników zaawansowanych technologicznie i świadomych społecznie.

Aby to uwzględnić, menedżerowie HR powinni zastanowić się, co mogą dodać do firmy, aby uczynić ją bardziej atrakcyjną.

Niezależnie od tego, czy są to aktywne programy CSR, pozytywna i mocno promowana elastyczna oferta pracy, czy dobrze rozwinięty proces uczenia się i rozwoju, firmy muszą skupić się na tym, czego wymagają poszukiwane przez nie talenty. Wykraczając poza zwykłe pytania w obrębie firmy i skupiając się na kulturze organizacyjnej, działy HR mogą przenieść markę pracodawcy na wyższy poziom.

Przyspiesz rekrutację

Nie jest tajemnicą, że walka o talenty będzie głównym tematem w 2020 roku, ale uproszczenie tego procesu zarówno dla działu kadr, jak i kandydatów będzie kluczem do wyłowienia najlepszych ludzi do pracy w przyszłym roku.

Powolne i skomplikowane systemy rekrutacji są wyłączone dla kandydatów, którzy chcą znaleźć swoją następną rolę z minimalnym zamieszaniem. Jeśli ubieganie się o pracę czuje się jak slog, co to mówi do potencjalnych pracowników, kiedy dostać się do drzwi?

W tym przypadku technologia zmieni reguły gry. Wdrożenie AI pozwoli HR działać sprawniej i skrócić czas rekrutacji, ponieważ firmy będą mogły priorytetowo traktować swój czas w swoich ludzi, a nie papierkowej roboty. Dodatkowo, firmy będą korzystać z dostępnych danych na temat demografii pracowników, rekrutacji i KPI wydajności, aby upewnić się, że rekrutują najlepsze dostępne talenty do pracy.

Wykorzystanie technologii do przyspieszenia procesów i automatyzacji administracji oznacza, że menedżerowie HR mogą poświęcić więcej czasu na znalezienie najlepszej osoby na dane stanowisko, a ostatecznie wprowadzić ją do firmy w najbardziej płynny i efektywny sposób.

Rewolucja w zakresie onboardingu

Mówi się, że masz tylko jedną szansę, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie, więc po zatrudnieniu pracownika, menedżerowie HR muszą upewnić się, że jego pierwsze kontakty z firmą utwierdzą go w decyzji o przeprowadzce. Przygotowania powinny rozpocząć się na długo przed pierwszym dniem, z przygotowaniem technologii, planowaniem wprowadzenia i organizacją niezbędnej administracji w sposób, który pracownicy mogą łatwo zarządzać.

Przejście na korzystanie z platform oprogramowania HR pozwala na "cyfryzację listy rzeczy do zrobienia", redukując zadania administracyjne i pozwalając firmom skoncentrować się na skutecznej integracji nowych pracowników w pracy. Poprzez nadanie priorytetu doświadczeniu pracownika, HR może pomóc w zwiększeniu dobrego samopoczucia pracowników i ostatecznie zwiększyć ich retencję.

Na obecnym rynku pracy, znalezienie, zatrudnienie i utrzymanie najlepszych ludzi jest jednym z największych wyzwań dla HR. Jednak dzięki maksymalnemu wykorzystaniu czasu i skupieniu się na cennej pracy, jaką wykonuje dział HR, firmy mogą wyróżnić się z tłumu, znajdując i zatrzymując ludzi, którzy pomogą im rozwijać się w przyszłości.

O autorze: Hanno Renner, jest dyrektorem generalnym Personio, systemu operacyjnego HR typu "one-stop".

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email