Zagadki logiczne stają się coraz bardziej popularne w procesach rekrutacji, aby pomóc pracodawcom znaleźć najzdolniejszych kandydatów i uzyskać wgląd w proces myślowy kandydata.

Łamigłówki są szczególnie popularne w sektorze technologicznym, gdzie pracodawcy chcą znaleźć najbardziej logicznych kandydatów, którzy mogą pomóc im awansować z ich następnego innowacyjnego uruchomienia produktu.

Słynne, Google jest bardzo chętny do logicznych pytań wywiadu, nawet przestał zadawać niektóre z ich trudniejszych pytań, ponieważ "były zbyt podchwytliwe "1. Ostatnio, giganci technologii, takich jak Airbnb2 i Facebook3 przyjęły logiczne pytania logiczne, aby znaleźć odpowiednie programistów, aby utrzymać je przed konkurencją.

Robert Scott, dyrektor zarządzający w Aaron Wallis Sprzedaży Rekrutacji powiedział:

Integracja logiczne oparte pytania wywiad do procesu rekrutacji może być doskonałą okazją, aby zobaczyć, jak kandydat myśli na nogach. To nie jest koniecznie o uzyskanie odpowiedzi prawo, ale bardziej środka, aby zobaczyć, jak oni stosują logikę i pytanie informacji dostarczonych. Zbyt często rozmowy kwalifikacyjne polegają na ocenie osiągnięć danej osoby w przeszłości, co jest ważne, ale pytania oparte na logice mogą być doskonałym wskaźnikiem tego, jak kandydat radzi sobie z problemami, które są przed nim stawiane.

Mając to na uwadze, Aaron Wallis Sales Recruitment zebrał serię 3 świetnych pytań logicznych dla pracodawców, aby pracować w swoich procesach rekrutacji:

1. Deszcz w Newcastle

Pytanie:

Masz zamiar wsiąść do pociągu z Londynu do Newcastle.
Chcesz wiedzieć, czy pada deszcz, więc dzwonisz do swoich trzech przyjaciół, którzy mieszkają w Newcastle.
Każdy z nich ma 2/3 szans, że powie Ci prawdę i 1/3 szans, że powie Ci kłamstwo.

Wszyscy trzej przyjaciele powiedzieli, że tak, w Newcastle pada deszcz.

Jakie jest prawdopodobieństwo, że w Newcastle rzeczywiście pada deszcz?

Odpowiedź:

Odpowiedź brzmi: 96%.

Jak:

Potrzebujesz tylko jednego przyjaciela, który mówi prawdę. Jeśli więc obliczysz prawdopodobieństwo, że wszyscy kłamią, to jest to 1/3 pomnożona razem, co daje 1/27 (1/3 x 1/3 x 1/3).

Więc to jest szansa 1 na 27, że wszyscy z twoich trzech przyjaciół kłamią. Więc, zamień to, i to jest 26/27 szansy jeden z nich mówi prawdę - lub 96% - że to jest, rzeczywiście pada w Newcastle!

2. Żonglowanie dzbankami

Pytanie:

Masz 5-litrowy dzbanek i 3-litrowy dzbanek. To świetnie, ale jak odmierzysz dokładnie 4 litry, nie używając żadnych innych urządzeń?

Odpowiedź:

Najpierw napełnij 3-litrowy dzbanek i przelej go do 5-litrowego dzbanka. Dzbanek 3-litrowy jest teraz pusty, a w dzbanku 5-litrowym znajdują się 3 litry.

Teraz ponownie napełnij dzbanek 3-litrowy i powoli przelej go do dzbanka 5-litrowego. Zanim 5-litrowy dzbanek będzie pełny, będzie miał 2 litry, ponieważ wcześniej miał już 3 litry?

Teraz w 3-litrowym dzbanku został 1 litr, a 5-litrowy dzbanek jest pełny.

Opróżnij dzbanek 5-litrowy. Teraz wlej pozostały 1 litr z dzbanka 3-litrowego do dzbanka 5-litrowego.

Na koniec ponownie napełnij 3-litrowy dzbanek i przelej wszystko do 5-litrowego dzbanka, w którym są teraz dokładnie 4 litry!

3. Ślad ślimaka

Pytanie:

Ślimak siedzi na dole 30-stopowej ściany.
Co godzinę może wspiąć się na trzy stopy, ale potem ześlizguje się na dwie stopy w dół.
Ile czasu zajmie ślimakowi dotarcie na szczyt?

Odpowiedź:

Odpowiedź brzmi: 28 godzin.

To dlatego, że przez pierwsze 27 godzin ślimak wspina się po siatce na jedną stopę. Ale w 28 godzinie ślimak osiąga szczyt, wspinając się na trzy stopy, zanim będzie miał okazję zsunąć się dwie stopy w dół.

O autorze: Rob Scott specjalizuje się w rekrutacji sprzedaży technicznej, w szczególności rekrutacji sprzedaży inżynierii i elektroniki, a także posiada ponad 12-letnie doświadczenie w zarządzaniu operacyjnym i handlowym. Od założenia Aaron Wallis Rob kierował firmę, aby cieszyć się dwucyfrowy wzrost z roku na rok przez burzliwych czasach gospodarczych poprzez utrzymanie klientów i dokonywania zmian.

Podziel się tym wpisem:

Podziel się na LinkedInUdostępnij na TwitterzeShare on FacebookShare on WhatsAppUdostępnij na Email