W firmie Sonoco, zajmującej się rozwiązaniami w zakresie opakowań, zarządzanie marką pracodawcy dotyczy "całościowej podróży pracownika", od kandydata do absolwenta. Zamiast koncentrować się na rekrutacji, Kristi Raines, Global Lead for Employee Experience, przyjmuje podejście "od początku do końca" w odniesieniu do doświadczeń pracowników. Jak sama mówi: "Szukamy możliwości zaangażowania na każdym etapie".

Przeprojektowanie procesu rekrutacji w Sonoco zaczęło się od pytania: "Jak sprawić, aby nasi rekruterzy myśleli jak marketerzy?". Raines zauważył, że rekruterzy są zazwyczaj o wiele bardziej analityczni i nastawieni na procesy niż marketerzy. Aby jednak ich relacje z kandydatami mogły służyć całej podróży pracownika, nie mogą kończyć się na "sprzedaży".

Posłuchaj na Apple Podcasts, Spotify, Stitcher lub Soundcloud.

"Kandydaci polegają na rekruterach w znacznie większym stopniu niż tylko w kwestii sprzedaży im pracy" - mówi Raines. Więź, jaką pracownik nawiązuje ze swoim rekruterem, może być najbliższą relacją z działem HR, jaką nawiąże podczas swojej pracy w firmie. Kiedy mają taką możliwość, pracownicy często wracają do nich po porady dotyczące kariery, możliwości nawiązywania kontaktów i wiele innych.

Aby zespół rekrutacyjny Sonoco myślał bardziej jak marketerzy, Raines zaoferował im wyselekcjonowaną kolekcję treści, którymi mogliby się dzielić, wraz ze swobodą wyboru zasobów, które najbardziej do nich przemówiły, i dostosowania ich do własnego głosu. Ta strategia przyniosła rezultaty, a zespół zaczął nawiązywać więcej kontaktów z nowymi i różnymi ludźmi.

"Nie przychodź z jednym pomysłem" - radzi. "Wejdź z ośmioma". Ta elastyczność opłaci się na dłuższą metę - dla Twojej marki pracodawcy i doświadczenia pracowników.

Aby dowiedzieć się więcej na temat pracy Kristi Raines w zakresie marki pracodawcy, skontaktuj się z nią na LinkedIn. Aby uzyskać pomoc w tworzeniu strategii marki pracodawcy opartych na danych, które pozwolą Ci dokonać prawdziwych zmian, porozmawiaj z namiWłaściwe dane zapewniają wgląd, który możesz wykorzystać do ulepszenia swojej firmy.

Podziel się tym postem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email