Istnieją trzy C, dzięki którym można dostać taką pracę, jaką się chce i zarobić takie pieniądze, jakie się chce. Te trzy C w zasadzie pozostają niezmienne przez całą karierę zawodową.

Są to:

  1. Kontakty - Czy masz wystarczającą ilość kontaktów? Im więcej kontaktów masz na rynku, tym bardziej prawdopodobne jest, że znajdziesz pracę, której pragniesz. Im więcej ludzi znasz i którzy znają Ciebie, tym bardziej prawdopodobne jest, że odkryjesz jedną z 85% lub więcej ofert pracy, które nigdy nie są nigdzie wymienione. Dlatego tak ważne jest, abyś nieustannie nawiązywał kontakty. Dołącz do klubów i stowarzyszeń. Pytaj ludzi o referencje i referencje. Powiedz swoim przyjaciołom, krewnym i współpracownikom, że jesteś na rynku nowej pracy. Upewnij się, że wszyscy, których znasz, wiedzą, że jesteś dostępny i szukasz pracy. Nic nie jest ważniejsze niż Twój krąg kontaktów. Zdecydowana większość miejsc pracy, które są obsadzane na ukrytym rynku pracy są obsadzane, ponieważ ktoś zna kogoś. Możesz poszerzyć swoje kontakty mówiąc ludziom, że jesteś dostępny i prosząc ich o pomoc i radę.
  2. Wiarygodność - Twoja reputacja jest ważna! Drugim C jest wiarygodność. Składa się ona z Twojej reputacji i Twojego charakteru. Twoja wiarygodność jest najważniejszą pojedynczą cechą, jeśli chodzi o uzyskiwanie rekomendacji i poleceń od Twoich kontaktów. Upewnij się, że wszystko, co robisz, jest zgodne z najwyższymi standardami etycznymi. Upewnij się, że nigdy nie powiesz ani nie zrobisz niczego, co mogłoby być źle odebrane przez kogokolwiek jako coś innego niż doskonałe zachowanie i postępowanie. Pamiętaj, że ludzie będą Cię polecać do pracy tylko wtedy, gdy będą całkowicie pewni, że nie wyjdą na głupców w wyniku tego, co zrobisz lub powiesz.
  3. Kompetencje. Bądź dobry w tym, co robisz. Trzecie C to kompetencje. W ostatecznym rozrachunku to właśnie to, jak dobry jesteś i jak dobry byłeś w poprzednich miejscach pracy, bardziej niż cokolwiek innego określi, jak dobry możesz być w rozważanej pracy. Obok charakteru, poziom kompetencji będzie najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie w karierze. Dlatego właśnie musisz nieustannie pracować nad utrzymaniem i podnoszeniem poziomu swoich kompetencji poprzez osobiste studia przez całe swoje życie zawodowe.

7 najbardziej pożądanych cech:

Każdy pracodawca ma pewne doświadczenie zarówno z dobrymi jak i złymi pracownikami. Z tego powodu, każdy pracodawca ma całkiem dobre pojęcie o tym, czego chce więcej. Oto siedem najważniejszych cech:

1) Inteligencja:

W każdym badaniu stwierdzono, że w pełni 76 procent produktywności i wkładu pracownika będzie określona przez jego lub jej poziom inteligencji. Inteligencja w tym sensie oznacza zdolność do planowania, organizowania, ustalania priorytetów, rozwiązywania problemów i wykonywania pracy. Inteligencja odnosi się do poziomu zdrowego rozsądku i praktycznej zdolności do radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami związanymi z pracą. Kluczem do zademonstrowania swojej inteligencji jest zadawanie inteligentnych pytań. Jedną z cech inteligencji, która od razu rzuca się w oczy, jest ciekawość. Im więcej zadajesz dobrych pytań i słuchasz odpowiedzi, tym mądrzejszy się wydajesz.

2) Zdolności przywódcze:

Przywództwo to gotowość i chęć przyjęcia odpowiedzialności za wyniki. To zdolność do przejęcia odpowiedzialności, zgłaszania się do zadań i przyjmowania odpowiedzialności za osiągnięcie wymaganych wyników tych zadań.

Znakiem rozpoznawczym lidera jest to, że nie szuka on wymówek. Demonstrujesz swoją gotowość do bycia liderem w organizacji, oferując przejęcie odpowiedzialności za realizację celów firmy, a następnie zobowiązując się do osiągania wyników na wysokim poziomie.

3) Uczciwość:

Jest to prawdopodobnie najważniejsza pojedyncza cecha dla długoterminowego sukcesu w życiu i w pracy. Uczciwość zaczyna się od bycia wiernym sobie. Oznacza to, że jesteś całkowicie szczery wobec siebie i w relacjach z innymi. Jesteś gotów przyznać się do swoich mocnych i słabych stron. Chętnie przyznajesz się do błędów popełnionych w przeszłości. W szczególności wykazujesz się lojalnością. Nigdy nie mówisz nic negatywnego o poprzednim pracodawcy lub osobie, z którą lub dla której pracowałeś. Nawet jeśli zostałeś zwolniony z poprzedniej pracy, nigdy nie mów nic negatywnego lub krytycznego.

4) Sympatia:

Pracodawcy lubią ludzi, którzy są ciepli, przyjaźni, łatwo przechodzą i współpracują z innymi. Pracodawcy szukają ludzi, którzy mogą dołączyć do zespołu i być częścią rodziny pracowniczej.

Mężczyźni i kobiety z dobrymi osobowościami są niezmiennie bardziej popularni i skuteczniejsi w swojej pracy. Praca zespołowa jest kluczem do sukcesu w biznesie. Twoje doświadczenie w pracy w zespole w przeszłości i gotowość do pracy w zespole w przyszłości mogą być jednymi z najbardziej atrakcyjnych rzeczy o Tobie przy ubieganiu się o pracę.

5) Kompetencje:

Mówiliśmy o tym wcześniej. Kompetencja jest strasznie ważne dla Twojego sukcesu. Jest to tak naprawdę podstawa wszystkiego, co dzieje się z Tobą w Twojej karierze.

W najprostszych słowach, kompetencje to zdolność do wykonania pracy. To zdolność do ustalania priorytetów, oddzielania zadań istotnych od nieistotnych, a następnie koncentrowania się na nich bez wytchnienia, aż do zakończenia pracy.

6) Odwaga:

Jest to gotowość do podejmowania ryzyka. Odwaga oznacza również gotowość do przyjmowania wyzwań, gotowość do podejmowania dużych zadań, a nawet nowych zadań, w których istnieje wysoki stopień niepewności i możliwość porażki.

Odwaga oznacza również gotowość do zabrania głosu i powiedzenia dokładnie tego, co się myśli i czuje w trudnej sytuacji. Pracodawcy podziwiają mężczyzn i kobiety, którzy nie boją się wypowiadać swoich poglądów. I wykazać to w rozmowie kwalifikacyjnej, gdy zadajesz szczere i bezpośrednie pytania na temat firmy, stanowisko i przyszłość, że może mieć z organizacją.

7) Wewnętrzna siła:

Wewnętrzna siła oznacza, że masz determinację i zdolność do wytrwałości w obliczu przeciwności. Wewnętrzna siła oznacza, że masz jakość wytrwałości, gdy robi się ciężko. Demonstrujesz wewnętrzną siłę, gdy pozostajesz spokojny, chłodny i zrelaksowany podczas rozmowy o pracę. Jeśli jesteś spokojny i chłodny podczas rozmowy kwalifikacyjnej, jest to dobry znak, że będziesz spokojny i chłodny w nieuniknionych kryzysach, które występują podczas codziennych operacji firmy.

Przede wszystkim to twój charakter, który jest sumą wszystkich twoich pozytywnych cech, będzie miał największy wpływ na to, czy dostaniesz pracę, którą chcesz. Twoim zadaniem jest teraz kontynuowanie pracy nad swoim charakterem poprzez praktykowanie zachowań najlepszych ludzi przy każdej nadarzającej się okazji.

ZALEŻNE: 7 Powodów, dla których pracodawcy Cię zatrudnią.

Autor: Brian Tracy jest autorem książki What You're Really Worth: Maximize Your Income at Any Time in Any Market.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuPodziel się na WhatsAppUdostępnij na Email