Dla większości pracowników w Wielkiej Brytanii grudzień oznacza prawie osiem miesięcy ciągłej pracy w domu, dla tysięcy z nas był to szok dla systemu i prawdziwa zmiana w stosunku do normy.

Równowaga pomiędzy zdrowym życiem domowym i zawodowym, dla niektórych, mogła zostać zatarta, a obecnie dane Google Trends sugerują, że wyszukiwania dotyczące "wypalenia zawodowego" osiągnęły szczyt, ponieważ Wielka Brytania weszła w drugą blokadę narodową wcześniej w listopadzie i bez wytchnienia dla wytycznych dotyczących pracy w domu, jak dotąd, trend ten prawdopodobnie wzrośnie.

W związku z tym, że coraz więcej osób doświadcza "zmęczenia pracą w domu", oto kilka wskazówek, jak liderzy biznesu mogą pomóc w zwalczaniu tej wyjątkowej formy wypalenia zawodowego.

1. KOMUNIKACJA JEST KLUCZEM DO UTRZYMANIA KULTURY

Komunikacja jest istotną częścią tej strategii - w każdym elemencie prowadzenia firmy lub zarządzania zespołem, komunikacja jest kluczem do sukcesu w morale, a dla rekruterów, kluczową częścią w codziennej pracy. Wielu pracowników biurowych w całym kraju może mieszkać samotnie, we wspólnym mieszkaniu lub musi radzić sobie z dodatkowymi obciążeniami związanymi z częstszym przebywaniem w domu, takimi jak na przykład opieka nad dziećmi.

Wszystko to może prowadzić do poczucia izolacji od zespołu i firmy, coś, co może przyjść jako szok do systemu. Zwłaszcza w odniesieniu do branży rekrutacyjnej, gdzie koleżeństwo i środowisko biurowe, w którym poczucie dążenia do celów jest zaszczepiony i pozwala pracownikom doskonalić. Podczas gdy wielu nie będzie miało wyboru, ale do pracy w domu, liderzy zespołów mogą zachęcać do korzystania z komunikatorów, takich jak Slack i Google Chat. Podczas gdy codzienne narady i cotygodniowe spotkania z menedżerem liniowym/mentorem, wykorzystujące połączenie wideo i połączeń głosowych, pomagają w utrzymaniu aktualnych informacji i realizacji celów, a menedżerowie oferują wskazówki i porady. Utrzymywanie tych stałych otwartych drzwi do komunikacji może odtworzyć to uczucie bycia w biurze, gdzie zespoły mogą tak łatwo komunikować się i świętować zwycięstwa.

2. ZAUFAJ SWOJEMU ZESPOŁOWI I UDOWODNIJ TO POPRZEZ SWOJE DZIAŁANIA

Rekruterzy mogą pracować sporadyczne godziny dzień po dniu, ale z godzinami pracy teraz już nie "normalne", może to prowadzić do wielu uczucie, że muszą udowodnić, że robią pracę, co prowadzi do przepracowania i z kolei, wypalenia. Tysiące z nas jest zdefiniowanych przez 9-5, jedząc lunch o tej samej porze każdego dnia i mając fizyczną obecność przed kolegami, aby udowodnić, że rzeczywiście pracujemy. W domu nie mamy takiego sposobu "udowadniania" sobie.

Dlatego liderzy zespołów muszą pokazać, że ufają swojemu zespołowi, mogą to zrobić poprzez bycie elastycznym i mniej formalnym, tam gdzie spotkania są wymagane, utrzymywanie ich w formie uproszczonej i unikanie typowych godzin lunchu lub wczesnych godzin porannych, gdzie niektórzy mogą korzystać z nowych godzin pracy. Ustalanie osiągalnych i szerokich terminów z dużym wyprzedzeniem pozwoli na elastyczność i da wystarczająco dużo czasu na ich realizację.

3. OKREŚLENIE CELU DLA KAŻDEGO CZŁONKA ZESPOŁU

Mimo, że wielu rekruterów i specjalistów ds. pozyskiwania talentów ma jasno określony cel i pracuje w kierunku wynagrodzenia opartego na prowizji, osobliwe czasy, w których żyjemy, mogą nadal być dla wielu źródłem pytań o ich cel. Istotne jest, aby każdy członek zespołu był świadomy tego, co robi i dlaczego to robi, oprócz zwykłego rejestrowania godzin i przetrwania dnia. Kierownictwo wyższego szczebla, liderzy zespołów i menedżerowie liniowi muszą przekazywać te informacje od góry w dół, poprzez komunikację w całej firmie, informując zespoły o postępach w biznesie, wszelkich zwycięstwach, wyzwaniach i możliwościach.

Komunikacja ta musi następnie zostać przefiltrowana w dół przez hierarchię, a każdy poziom zespołu musi być świadomy tego, jak jego praca przyczynia się do osiągnięcia ogólnego celu firmy. Żadna rola w zespole nie jest przestarzała i każdy przyczynia się do sukcesu ogólnego celu i określenie tego celu, bardziej teraz niż kiedykolwiek wcześniej, jest niezbędne, aby dać zespołowi poczucie celu i bycia.

4. JASNO OKREŚL PRIORYTETY

Delegując pracę, należy mieć absolutną jasność co do terminów i tego, jakie są główne priorytety. Dla bardziej niedoświadczonych członków zespołu, przebywanie w biurze ma ogromny wpływ na ich rozwój i pozwoli im na zdobywanie umiejętności i opieranie się na rówieśnikach w celu uzyskania wskazówek. Jako lider zespołu lub kierownik, co priorytety obciążenia pracą wyraźne od offsetu i sprawdzanie w raz w tygodniu na postępy może pomóc kierować obciążenie pracą bez mikromanagmentu i prowadzić tych, którzy mogą potrzebować więcej steru.

5. ZACHĘCAJ DO RUCHU I ZAANGAŻUJ WSZYSTKICH

Oderwanie się od stołu w jadalni lub domowego biura jest kluczem do utrzymania jasnego i skoncentrowanego umysłu przez cały dzień. Pracownicy prawdopodobnie spędzają więcej czasu przy ekranach swoich monitorów bez potrzeby wychodzenia z domu, podczas gdy wyjście na lunch jest normą w środowisku biurowym. Przy dłuższych nocach musimy jak najlepiej wykorzystać tę krótką ilość światła dziennego, którą mamy do dyspozycji. Ale jak upewnić się, że Twój zespół nie zaniedbuje własnej potrzeby świeżego powietrza i światła dziennego?

Korzystając z komunikatorów internetowych, czat towarzyski może być dla wielu pracowników ucieczką, aby porozmawiać o wszystkim, co nie jest pracą. Zachęcanie do tworzenia cotygodniowego wątku, w którym zespół może dzielić się zdjęciami z całego tygodnia i czymś, co zrobił, może być miłym sposobem na zachęcenie ludzi do robienia czegoś więcej niż tylko siedzenie w domu. Aplikacje takie jak Strava, które śledzą aktywność fizyczną, mogą być również świetnym działaniem integrującym zespół i zachęcającym do ruchu. Stworzenie tablicy liderów dla liczby mil, które każda osoba pokonała podczas ćwiczeń na świeżym powietrzu, powinno zachęcić zespół do rywalizacji. Nie muszą to być forsowne ćwiczenia, więc bez względu na to, czy chodzi się pieszo, czy na wózku, jeździ konno czy biega, zachęca się zespół do wyjścia na zewnątrz i spędzenia czasu z dala od ekranu.

Sam Hill jest związana z BizSpace od 2017 roku i pełni funkcję Head of People and Culture. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w rolach HR, a wcześniej pracowała w The Football Association, Produban (część Santander) i Ascential PLC. Sam jest członkiem Chartered Institute of Personnel and Development.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email