"Skąd pan wziął moje nazwisko?" Jeśli otrzymasz telefon znikąd od head-huntera, zawsze zadasz to pytanie. Ale nie otrzymasz żadnej prawdziwej odpowiedzi - przynajmniej od profesjonalnego head-huntera. Nigdy nie ujawnią oni swoich źródeł, ani nawet nie omówią z Tobą pracy podczas pierwszej rozmowy telefonicznej.

O co więc chodzi z tą całą tajemnicą? Utrzymywanie rzeczy w tajemnicy, abyś poczuł się specjalnie wybrany, jest częścią zestawu technik łowców głów, które mają na celu zwabienie Cię z biura na nieformalną pierwszą kawę lub pogawędkę.

Jak więc ludzie zostają łowcami głów? Czy jest coś, co możesz zrobić, aby trafić na radar? Dobra wiadomość jest taka, że rzeczywiście tak. Lepszą wiadomością jest to, że oto 10 pomysłów, jak.

1. Bądź widoczny

Mój były kolega był dwukrotnie head-hunted. Zrobił wysiłek, aby być widoczne i społeczne. Chodził na fora, seminaria w porze lunchu lub konferencje w swojej branży i po prostu rozmawiał z ludźmi. Kiedy chciał poważnie podejść do poszukiwania pracy, wybierał się na seminaria sponsorowane przez firmy rekrutacyjne. Jego ulubioną taktyką było upewnić się, że jego nazwisko, tytuł i organizacja były na wszystkich listach obecności wydarzeń. Wielu head-hunterów skanować te dla kontaktów.

2. Rozdawaj swoje karty swobodnie

Ten sam przyjaciel również swobodnie wymieniał się swoimi wizytówkami na imprezach. Jak każdy dobry networker, podążał za maksymą networkingową, jeśli dasz coś na zewnątrz to może wrócić w inny sposób. Kiedy otrzymywał telefony od jednego z head-hunterów w sprawie jakiejś roli, jeśli nie był zainteresowany, starał się podać nazwisko innej osoby. (Niektóre z karteczek, które zbierał na imprezach). W ten sposób robił z kogoś przyszłego sojusznika, przydatnego zawodowo w dłuższej perspektywie.

3. Bądź dobrze zaokrąglonym profesjonalistą

Jest to coś więcej niż tylko bycie tam. Head-hunters będzie kierować cię, jeśli jesteś dobrze zaokrąglone w swojej karierze. Head-hunters wiem szukają ludzi, którzy rozwinęli się i przyczyniły się do ich branży. Jako punkty wyjścia, mogą szukać w sieci ludzi, którzy publikowali, przemawiali na konferencjach, być może zgłosili swoje umiejętności zawodowe, a nawet założyli bloga.

4. Praca

Ten jeden jest okrutny wiem i szczególnie niesprawiedliwe, jeśli jesteś bez pracy. Ale wiem na fakt, że jesteś o wiele bardziej atrakcyjnym celem dla head-hunter, jeśli pracujesz. Jest to częściowo psychologiczne, z poczucia, że jeśli nie pracujesz, jest ku temu powód, nawet jeśli każdy zna dobrych ludzi bez pracy od czasu do czasu. Po części jest to również podejrzenie, że możesz być zdesperowany, że weźmiesz wszystko. Dlatego nie jesteś tak pożądany jak ktoś, kto by tego nie zrobił. Pomyśl o tym trochę jak o randkach!

5. Umieść siebie w Internecie, ale bądź świadomy swojej obecności

Cokolwiek umieścisz w sieci jest w domenie publicznej. Wielu pracodawców rutynowo sprawdzić LinkedIn i tym podobne. Wiedzą, że to jest złe. Wiedzą, że istnieje prawne pole minowe związane z potencjalnymi problemami dyskryminacyjnymi, ale robią to. Dla Ciebie oznacza to, że musisz zarządzać swoją profesjonalną osobowością nawet na portalach społecznościowych. Jeśli chcesz, aby Twój profil był łatwy do wyszukania, pozostaw go otwartym. Ale utrzymuj go w czystości i zachowaj go interesującym.

Należy również pamiętać, że wiele z komentarzy, które umieszczasz na tych stronach, wykraczają poza same strony. Twoje komentarze mogą skończyć się w wyszukiwarkach Google, więc zrobić próżności wyszukiwania i zachować regularne oko na swoim profilu i co twoi przyjaciele mogą pisać.

Wielu head-hunterów, z którymi rozmawiałem, mówi, aby wygooglować swoje imię i nazwisko i kontynuować Googling. Umieścić się w umyśle pracodawcy, który jest kopanie dla brudu.

6. Powiedz "tak

Jeśli head-hunter prosi cię na kawę, powiedz "tak", nawet jeśli nie jesteś naprawdę zainteresowany. Będziesz zbierać przydatne informacje na temat wynagrodzeń i informacji w branży i pozostaniesz na ich radarze dla innych prawdopodobnych ról.

7. Nie daj się zbytnio ponieść z wszystkich emocji

Ponownie jak randki jest dynamika tutaj, który zaczyna się od ciebie jest ścigany. Czujesz się pożądane. Czujesz się pochlebiony. Zapominasz zadawać pytania. Ale to jest etap, że powinieneś zadawać wszystkie pytania, które pomogą Ci zdecydować się na pracę.

Na tych wczesnych etapach jesteś w bezpiecznej pozycji. Nie musisz się ruszać. Możesz więc pozwolić sobie na odrobinę relaksu. Twoją rolą w tym pościgu jest tak naprawdę bycie "trudnym do ruszenia". Od razu jesteś lepszy w negocjacjach, gdy nie masz nic do stracenia.

8. Pamiętaj, kto płaci

Klient płaci head-hunterowi za to, by ten doprowadził Cię do celu.

Bardziej profesjonalny head-hunter upewnia się, że dobrze pasujesz i odpowie na wszystkie Twoje pytania. Ale dla head-huntera wciąż w grę wchodzą duże pieniądze. Więc to musi zaciemnić każdy prawdziwy obiektywizm. Opłaty, jakie pobierają od klienta, są ogromne. I nawet jeśli mogą być wypłacane zatrzymania dla wyszukiwania (który ma wyeliminować "sprzedaży" aspekt), otrzymają one wysokie opłaty za sukces na końcu.

Niektóre z lepszych head-hunterów, z którymi miałem do czynienia, sugerują, aby zrobić własne due diligence na roli i firmy, oddzielnie od tego, co mówią. Zwróć na to uwagę. To jest ostrzeżenie, bezpośrednio od nich, o nich.

9. Działaj w dobrej wierze

Wiem, że powiedziałem być świadomy swojej wartości w tym procesie. Musisz. Ale nie bądź nieprofesjonalny. Dobrzy head-hunterzy zaczną zadawać pytania już na początku, dotyczące Twoich oczekiwań płacowych, zawartości pakietu i super. Będą one stale potwierdzać to po drodze. Starają się przedstawić realistyczną pozycję dla swojego klienta. Podczas gdy oni to robią, należy zrobić własne badania na rolę, dzięki czemu można ustalić wszystkie jego wartość dla Ciebie.

Gdy masz umowę w sprawie wynagrodzenia i wszystkich atutów, chyba że coś dramatycznie zmienia się w roli, to jest to. Zrobisz sobie nie przysługę, jeśli nagle w górę żądanie wynagrodzenia w ostatniej chwili, gdy oferta jest na stole. Wiele osób podnosi stawkę, gdy wiedzą, że są poszukiwani i ostatni w wyścigu. Jednak sprawisz, że head-hunter będzie wyglądał nieprofesjonalnie dla klienta i będziesz wyglądał manipulacyjnie dla pracodawcy. Jeśli nadal masz szczęście, aby być oferowane rolę mimo to, zaczynasz rolę na złej notatki.

10. Poznaj różnicę między head-hunterem a konsultantem ds. rekrutacji

Profesjonalni head-hunterzy twierdzą, że różnią się od kogoś, kto zadzwoni do Ciebie do biurka i rozpocznie rozmowę. Profesjonalny head-hunter umówi się z Tobą na spotkanie w dogodnym dla Ciebie terminie. Odpowie na wszystkie Twoje pytania, a jeśli nie zna odpowiedzi, szybko się jej dowie.

Profesjonalizm head-huntera można poznać po jakości zadawanych przez niego pytań, bliskości relacji z klientem oraz po tym, że zawsze będzie dostępny, aby porozmawiać o swoich problemach.

Będą dyskretni, zainteresowani Tobą, ustalą wzajemne zainteresowanie przed ujawnieniem nazwy klienta, a nie tylko porozmawiają z Tobą o pracy przez telefon.

I jak już wspomniałam na początku, profesjonalny head-hunter nigdy nie powie Ci, jak po raz pierwszy znalazł Twoje nazwisko. Jeszcze jeden powód jest taki. To może być zbyt dziwaczne. Kiedyś pomogłem head-hunterowi znaleźć menedżera wyższego szczebla w firmie księgowej. Był on wymieniony na stronie internetowej jako kapitan firmowej drużyny piłki nożnej. Nie było absolutnie żadnej możliwości, aby ten menedżer zgodził się na kawę z head-hunterem, gdyby wiedział, jak znaleźliśmy jego nazwisko.

Chcesz więcej? Sprawdź 7 sekretów, aby rekruterzy cię znaleźli.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email