Masz nadzieję na podwyżkę, awans lub po prostu zdobycie szacunku szefa? Zastanów się przez chwilę, kiedy ostatni raz rozmawiałeś bezpośrednio ze swoim przełożonym lub zrobiłeś coś, co spotkało się z dużym uznaniem. Czy minęło już trochę czasu? Czy czujesz się zestresowany, zły lub zmęczony, kiedy jesteś w pracy? Jeśli tak, Twój szef prawdopodobnie to zauważy.
Być może nadszedł czas, aby zwiększyć swoją samoświadomość i przewartościować swoje działania w miejscu pracy. Jeśli nie pracujesz aktywnie, aby zaimponować swojemu szefowi, istnieje całkiem duże prawdopodobieństwo, że w rzeczywistości go frustrujesz. Nie czekaj, aż będzie za późno, aby pozostawić trwałe wrażenie na swoim przełożonym. Oto siedem sposobów, w jaki nie zrobisz wrażenia na swoim szefie:
Jest duża różnica między upewnianiem się, że szef wie, że spełniasz lub przekraczasz swoje cele, a wykrzykiwaniem swojego wkładu z dachu. Nawet jeśli twój menedżer nie złapie cię na chwaleniu się, nikt nie lubi przechwałek - i prawdopodobnie skończysz pocierając współpracowników w niewłaściwy sposób, co twój szef z pewnością zauważy. Prawdopodobnie, jeśli dobrze wykonujesz swoją pracę, nie ma potrzeby, abyś tak głośno dzielił się swoimi zwycięstwami. Chociaż to miłe uczucie dać sobie poklepać po plecach raz na jakiś czas, trzymać się faktów (Sytuacja, Akcja, Wyniki) i tylko informować tych, którzy mogą ewentualnie podjąć działania w wyniku, które mogą mieć wpływ na karierę.
To jedna rzecz, aby być brązowy noser do twarzy szefa, ale robi to za pośrednictwem mediów społecznościowych wyśle cię w dół ścieżki bez powrotu. (Z drugiej strony, nie narzekaj na swojego szefa tam też!) Podczas gdy zdolność do komunikowania się prawidłowo za pomocą mediów społecznościowych jest koniecznością, przy użyciu platform społecznych do ciągłego tweet na, retweet, komentarz, lub akcji, co twój menedżer mówi prawdopodobnie doprowadzi ich do szału. Istnieje wiele sposobów na budowanie znaczących relacji z szefem, ale to nie jest jeden z nich. Nie wspominając już o tym, że nikt nie lubi tej osoby w pracy, która wie tylko, jak komunikować się online.
Budowanie profesjonalnych relacji ze współpracownikami jest absolutną koniecznością dla zdrowej kultury miejsca pracy. Byłoby poważnym błędem zakładać, że twój szef nie zauważa braku interakcji z nim i twoimi współpracownikami. Nie oznacza to, że musisz się z nimi kumplować poza pracą, ale oznacza to, że musisz poświęcić trochę czasu, aby rozwinąć uprzejmą i pełną szacunku dwustronną relację. Przynajmniej pogratulować im dobrze wykonanej pracy i nawiązać małą rozmowę, gdy jest to właściwe.
Chociaż wysyłanie e-maili jest konieczne, to często jest to szkodliwa forma komunikacji. Będziesz stworzyć niezręczną sytuację, jeśli stale unikać mówienia bezpośrednio do swojego szefa. Na pewno nie biegać do jego biura przy każdej okazji masz, ale spędzić czas rozwijając relacje z menedżerem, który obejmuje więcej komunikacji offline.
Napinanie się wokół postaci autorytetu jest powszechne. Możesz nawet nie zauważyć, że to robisz, ale twój szef na pewno to robi. Istotne jest, aby zacząć aktywnie pracować nad byciem bardziej zrelaksowany w jego obecności, lub rzeczy będą się niezręczne szybko. Poświęć trochę czasu, aby ocenić napięcie, które czujesz i zająć się nim z głową.
Czy jesteś pytając o projekt lub prosząc o podwyżkę, pewny sposób, aby rozgniewać swojego szefa jest przez ciągłe lekceważenie łatwo dostępnych faktów. Jeśli nie uda Ci się zbadać prostych rzeczy przed zadaniem pytania, skończysz marnując cenny czas swojego menedżera. Z drugiej strony, poszukiwanie właściwych odpowiedzi z góry zaimponuje szefowi, a jednocześnie pozwoli mu czuć się swobodnie.
Dokonywanie zwyczaju z rutynowo wentylacji swoje frustracje w pracy na temat swojej pracy lub życia osobistego nie tylko złości swojego szefa, ale również może prowadzić do zwolnienia. Nawet jeśli Twój szef nie słyszy bezpośrednio Twojego negatywnego nastawienia, plotki o nim z pewnością dotrą do niego. Znaczenie pozytywnego nastawienia jest nie do przecenienia. Jako długoletni menedżer nie mogę sobie pozwolić na to, aby jedna osoba doprowadzała cały mój zespół do upadku - bez względu na to, jak dobrze wykonujesz swoją pracę, jeśli sprawiasz, że inni ludzie dwa razy zastanawiają się nad pracą w mojej firmie, nadszedł czas, abyś odszedł.