Ile godzin tygodniowo spędzasz na spotkaniach? Ile z tych spotkań jest rzeczywiście produktywnych? Jeśli Twoja odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi "zbyt wiele", a na drugie "zbyt mało", to nie jesteś sam. Globalne badanie produktywności przeprowadzone przez firmę Microsoft sugeruje, że 69% profesjonalistów uważa, że spotkania to strata czasu. Firma Epson oraz Centrum Badań Ekonomicznych i Biznesowych (Centre for Economics and Business Research) stwierdziły, że nieefektywne spotkania kosztują brytyjskie firmy 26 miliardów funtów rocznie.

Więc prawdopodobnie powinieneś się zastanowić, jak to naprawić. Jak, poważnie. Chociaż nie zamierzam pomóc Ci naprawić swoje katastrofalne spotkania, oto dziesięć najlepszych sztuczek, aby wydawać się inteligentny w spotkaniach

Oto 10 najlepszych sztuczek, aby wydawać się mądry w spotkaniach:

1. Narysuj diagram Venna

Idealne narzędzie rozpraszania, które sprawi, że będziesz wyglądać inteligentny i dać trochę czasu, aby usiąść i zrelaksować się. Narysuj dwa okręgi, które się przecinają, napisz aktualny problem w okręgu 1 i pozwól innym uczestnikom spotkania wskoczyć do środka i zacząć walczyć o to, co powinno być w okręgu 2.

2. Przekładanie procentów na ułamki

Bądź ludzkim kalkulatorem "od procentów do ułamków". Pochwal się swoimi ekstremalnymi umiejętnościami matematycznymi i zademonstruj swój głęboki poziom zaangażowania w spotkanie. 75%? "TO JEST 3 NA 4!" Dzięki, Kapitanie Oczywisty.

3. Zachęć wszystkich do "zrobienia kroku w tył".

Ten jest najlepszy dla tych sytuacji, w których inni uczestnicy spotkania zbliżają się do faktycznie zrobić coś produktywnego, a ty byłeś cicho przez zbyt długi czas. Prosząc wszystkich o zrobienie kroku w tył, możesz od razu sprawić, że będziesz wyglądać mądrze. Spowoduje to również, że spotkanie będzie trwało co najmniej 30 minut, co da Ci więcej czasu na to, abyś wyglądał mądrzej, mówiąc dokładnie to samo 30 minut później. To prawie jak oszukiwanie, i może się okazać, że będziesz wydawać się przerażająco mądry, jeśli zrobisz to zbyt wiele razy. Ale uwaga; używaj tej linii zbyt często, a ludzie mogą zacząć zadawać pytania...

4. Ciągłe potakiwanie podczas udawania, że robisz notatki

Przynieś notatnik, oprzyj się wygodnie, intensywnie bazgraj i często przerzucaj kartki, aby upewnić się, że osoby siedzące blisko ciebie nie widzą, że tak naprawdę w kółko piszesz słowo "nuda". Jeśli kiedykolwiek znajdziesz się w sytuacji, w której będziesz musiał pokazać swoje notatki, wróć do punktu #1.

5. Powtórz ostatnią rzecz, którą powiedział inżynier, ale bardzo powoli

Inżynier jest prawdopodobnie najmądrzejszym facetem w pokoju, więc powtarzanie tego, co on lub ona mówi, czyni cię drugą najmądrzejszą osobą w pokoju. Przynajmniej.

6. Pytaj "Czy to będzie skalowalne?" bez względu na to, co to jest

To pizza i piwo przerywające spotkania - zawsze jest dobre. Nikt tak naprawdę nie wie, co to znaczy, więc spróbuj, kiedy czujesz, że nie wydajesz się wystarczająco inteligentny. Jest to również dobry sposób na doprowadzenie inżynierów do szału.

7. Spaceruj po pokoju

Stanford odkrył, że chodzenie poprawia kreatywność. W rzeczywistości, można zwiększyć wydajność twórczą aż o 60% DODATKOWO, aby wyglądać super przemyślane i ważne. Woah. Spróbuj wziąć kilka głębokich oddechów, wpatrując się przez dłuższy czas w okno. "Ciekawe, o czym ona myśli" - zadają sobie pytanie. Po spacerze przez jakiś czas, można zaimponować wszystkim z wszystkich super kreatywnych spostrzeżeń zyskałeś z całego tego twórczego pobudzenia (Nie, nie naprawdę.)

8. Poproś prezentera, aby cofnął się o jeden slajd

Najlepsze w tym jest to, że tak naprawdę nie musisz niczego komentować. Kiedy cofną jeden, lub więcej, slajdów, możesz powiedzieć: "Nie jestem pewien, co te liczby naprawdę oznaczają", albo "Och, w porządku, nie ważne".

9. Wyjdź na bardzo ważną rozmowę telefoniczną

Wielu profesjonalistów, zwłaszcza prezesów i osób z wyższego szczebla zarządzania są pod wrażeniem, że nie należy zabierać telefonu z tobą na spotkania w pełni zatrzymać. Jest to oczywiście całkowicie błędne; należy odebrać każdy pojedynczy telefon, i usprawiedliwić się w sposób, który mówi "ta rozmowa telefoniczna jest SO dużo ważniejsze niż to spotkanie." To zrobi wrażenie na wszystkich na spotkaniu, bo oczywiście masz niezwykle ważne rzeczy dzieje się w swoim życiu, które muszą być skierowane ASAP.

10. Nabijaj się z siebie

Dokonywanie autodeprecjonujące komentarze i cracking dowcipy w całym miejscu jest prawdopodobnie najlepszym sposobem, aby pokazać, jak pewny siebie jesteś. Zwłaszcza jeśli twoje żarty balansują pomiędzy "O Jezu, to zdecydowanie za dużo informacji" a "Chyba muszę porozmawiać z Susan z HR".

I to wszystko; ciesz się, że stajesz się najmądrzejszą osobą w sali konferencyjnej! Jakie zachowania najbardziej denerwują Cię na spotkaniach?