Przyjaźni koledzy, elastyczny pracodawca i odpowiednie wsparcie cyfrowe naprawdę pomagają, gdy jesteś nowy w zarządzaniu ostrą chorobą, masz niepełnosprawność lub upośledzenie.

Zaczęłam pracować w First Ark Group w 2014 roku, jako asystentka administracyjna ds. zarządzania, a trzy lata temu moje życie całkowicie się zmieniło. Przeszłam od pójścia do szpitala na operację lewego oka z powodu guza zapalnego, do wzięcia rocznej przerwy na kolejną operację, a później mój wzrok całkowicie się pogorszył.

Dostosowanie życia biurowego

Aby móc rozwijać się w swojej roli, potrzebowałem wielu zmian w biurze, aby dostosować się do mojej niepełnosprawności, a zwłaszcza przystosować się do faktu, że mam nowego partnera w przestępstwie - mojego psa przewodnika, George'a. Na co dzień towarzyszy mi on na spotkaniach, prowadzi mnie do kuchni, aby przygotować napoje, a w porze lunchu zabieram go na spacer.

Czekałam rok, aby go zabrać i rozpoczęliśmy naszą współpracę, przechodząc oboje intensywny trzytygodniowy kurs. Jego szkolenie zostało specjalnie dostosowane tak, aby mógł się odpowiednio zachowywać w środowisku biurowym. We współpracy z naszym zespołem ds. zdrowia i bezpieczeństwa zainstalowaliśmy w odpowiednim miejscu legowisko dla psa i stację z wodą, dzięki czemu ma on wyznaczone miejsce i nie przeszkadza innym pracownikom.

Praca zespołowa

Moi koledzy wspierali mnie od samego początku, oferując mi wsparcie emocjonalne, robiąc mi gorące napoje, a nawet zabierając George'a na spacer w lodowatą lub śnieżną pogodę. Wiedzą, że ze względu na moją wadę wzroku trudno jest mi radzić sobie w środowisku biurowym, na przykład wylewanie wrzątku jest dla mnie naprawdę niebezpieczne i często czuję się niepewnie, gdy odprowadzam George'a w porze lunchu.

Przejście na technologię cyfrową

Moim najtrudniejszym wyzwaniem po utracie wzroku były zdecydowanie technologie cyfrowe. Nagle okazało się, że nie jestem w stanie wykonywać pracy tak szybko jak wcześniej i muszę ponownie czytać wiadomości e-mail. Kluczowe było znalezienie odpowiedniego sprzętu, który pomógłby mi wrócić do mojej pracy.

Moja przestrzeń biurowa została dostosowana do mojego wzroku. Idąc za radą Access to Work, rządowego programu mającego na celu wspieranie osób niepełnosprawnych w podjęciu lub utrzymaniu pracy, First Ark Group z przyjemnością sfinansowała nową technologię i narzędzia, których potrzebowałam, aby pomóc mi w mojej pracy jako asystent ds. wsparcia biznesu. Na moim komputerze został zainstalowany 'Zoom Text', który powiększa cały tekst i posiada funkcję talk-back, dzięki czemu mogę 'usłyszeć' co czytam i piszę. Mój komputer ma teraz ciemniejsze tło, ponieważ trudno mi czytać na białych ekranach, a moja klawiatura jest nieodblaskowa, z czarną ramką i żółtymi klawiszami.

Dostosowujący się pracodawcy

Mój pracodawca jest firmą społeczną w Knowsley, która zapewnia naszym klientom możliwości zmiany życia i inspiruje społeczności, w których pracujemy. Bycie organizacją integracyjną i generowanie wartości społecznej leży u podstaw wszystkiego, co robimy. Po rozmowach z przyjaciółmi i rodziną na temat podstawowych wartości i celów ich miejsc pracy wiem, że wiele firm mogłoby się od nas wiele nauczyć i powinno powielać nasz model.

Zachęcający pracodawca jest niezbędny, a stan zdrowia danej osoby nie powinien być przeszkodą w doskonaleniu się na danym stanowisku. Tak, może być konieczne wprowadzenie zmian, ale jeśli organizacja inwestuje w Ciebie i otrzymujesz wsparcie z programów rządowych, takich jak Dostęp do Pracy, to jest bardziej prawdopodobne, że będziesz z nią związany na dłuższą metę.

Równość jest kluczowa, a sektor mieszkaniowy zawsze był znany ze swojej inkluzywności, która odzwierciedla naszych klientów i całe społeczeństwo. Różne doświadczenia życiowe oznaczają, że wielu z nas może odnosić się do różnych interesariuszy.

O autorze: Helen Brady, jest asystentką ds. wsparcia biznesu w First Ark Group.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzePodziel się na FacebookuPodziel się na WhatsAppUdostępnij na Email