Kanada jest krajem połączonym. Z całkowitą populacją około 37 milionów (2017), Kanada może pochwalić się niesamowitą liczbą 34 milionów użytkowników Internetu. Oznacza to, że ~93% całej populacji jest online. To świetna wiadomość dla osób, które chcą rozwijać swoją pulę talentów w Kanadzie.

Z tej ogólnej liczby, 64% Kanadyjczyków online posiada konto na przynajmniej jednej z głównych platform (zdefiniowanych jako Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube i Instagram). Szacuje się, że ponad ⅔ z nich korzysta ze swoich kont częściej niż raz dziennie. Więc jeśli chcesz wywrzeć wpływ na potencjalnych pasywnych wnioskodawców, nie można się pomylić z ukierunkowanej kampanii w mediach społecznościowych tutaj.

Dwa krótkie słowa o marketingu rekrutacji i marketingu w mediach społecznościowych, jak je omówić tutaj. Rekrutacja marketing jest wykorzystanie inbound taktyki marketingowe w celu przyciągnięcia i utrzymania pasywnych kandydatów do puli talentów. Różni się to od tradycyjnej rekrutacji w tym, że nie są marketingu otwarcia pracy, jesteś marketingu firmy jako świetne miejsce do pracy w dążeniu do tych pasywnych poszukiwaczy przyjść i znaleźć cię, gdy są one gotowe do zmiany pozycji.

Marketing w mediach społecznościowych polega na wykorzystaniu tych platform (Facebook, Twitter, itp.) do rozpowszechniania informacji o marce pracodawcy i propozycji wartości dla pracownika wśród mas. Poprzez ukierunkowanie idealnej persony kandydata na każdym konkretnym kanale, możesz zapewnić, że ci utalentowani ludzie pamiętają Twoją firmę i będą szukać Twojej strony kariery, kiedy nadejdzie właściwy czas, bez dodatkowej pracy z Twojej strony.

Teraz, gdy jesteśmy jasne na tych warunkach, niech wskoczyć do naszej listy 5 najlepszych kanałów marketingowych rekrutacji w Kanadzie:

1. Facebook

Nie ma niespodzianek tutaj: największa sieć mediów społecznościowych na świecie jest również największym w Kanadzie, z aż 84% połączonych Kanadyjczyków za pomocą platformy. Z miesięczną liczbą aktywnych użytkowników siedzących na 80%, istnieje bardzo duża szansa, że twoi docelowi kandydaci mogą być znalezieni tutaj.

Demografia Facebooka w Kanadzie jest nieco inna niż w innych krajach, z bardziej spójnym rozłożeniu na kohorty wiekowe. Zaczynając od ~90% grupy 18-25 i lądując na ~75% przedziału 55+. Bez względu na to, na jakim etapie kariery szukasz, można je znaleźć na Facebooku.

Z jednym z najbardziej solidnych platform reklamowych na świecie, tworzenie i kierowanie reklam do odpowiedniej demografii jest łatwe. Można nawet zapisać wiele grup docelowych, gdy masz parametry ustawione, dzięki czemu to pestka, aby wrócić z nową reklamę i dostać go wysłany w krótkim czasie. Facebook pozwala na szeroki zakres typów postów, więc wymieszać go na lepszy zasięg. Długie formy postów na blogu, infografiki, a nawet filmy mogą pomóc przyciągnąć kandydatów szukasz.

2. YouTube

Zajmując stosunkowo odległe drugie miejsce pod względem zasięgu jest YouTube z 59% połączonych Kanadyjczyków. YouTube może nie być tym, o czym myślisz, gdy myślisz "media społecznościowe", ale nie przeocz potęgi wideo, aby uzyskać swój przekaz. Podczas gdy bardziej społecznościowe funkcje, takie jak komentarze i polubienia, nie są używane przez wszystkich w serwisie, ich popularność rośnie z każdym dniem, co sprawia, że YouTube jest potencjalnie intrygującą opcją do angażowania docelowych osób.

Jeśli masz możliwość tworzenia atrakcyjnych treści wideo, to jest to Twoja wymarzona platforma. Może przygotuj filmik z zeszłorocznych osiągnięć firmy, opatrzony komentarzem niektórych zaangażowanych pracowników. Pomoże to spojrzeć na firmę i jej osiągnięcia z innej perspektywy. Możesz też zabrać widzów na wycieczkę po firmowym kampusie, pokazując swoje udogodnienia w najdrobniejszych szczegółach. I pamiętaj, kiedy angażujesz się z naśladowcami w komentarzach: demografia skłania się w kierunku kohorty 18-25.

3. LinkedIn

Następna jest najlepsza strona do nawiązywania kontaktów B2B, LinkedIn. Nie daj się zniechęcić: ten kanał jest dość aktywny dla niektórych pracowników i świetnie nadaje się do wyróżniania określonych treści. Godne pochwały 46% Kanadyjczyków online ma konta na LinkedIn, co daje Ci mnóstwo potencjalnych odbiorców Twoich postów. Podobnie jak w przypadku Facebooka, popularność LinkedIn jest wysoka w różnych przedziałach wiekowych, z lekkim odchyleniem w kierunku średniej kariery 35-55.

Oznacza to, że jeśli szukasz do wypełnienia pozycji entry-level, może zrobić lepiej gdzie indziej. Ale jeśli chcesz przyciągnąć pozycje średniego szczebla, to jest to twoja kopalnia złota. Użytkownicy LinkedIn lubią długie treści, a kiedy już zdecydują, że lubią twoje rzeczy, są również skłonni śledzić i angażować się z tobą w komentarzach lub poprzez bezpośrednie wiadomości (tzw. InMail). Najwyższa aktywna grupa użytkowników w Kanadzie to osoby samozatrudnione, co oznacza, że ten kanał ma potencjał do aktywnych działań networkingowych.

4. Twitter

Z 42% Kanadyjczyków online twierdzą konta tutaj, Twitter wydaje się przetrwać jego ostatni spate złej prasy i wyjść z drugiego końca swinging. 18-34-latkowie stanowią zdecydowaną większość regularnych użytkowników Twittera, więc jeśli celujesz w Millennials lub Gen-Y, ten kanał jest wart rozważenia.

Nacisk na krótką formę (240 znaków max) postów zachęca do regularnej aktualizacji, aby zachować świeżość. Oznacza to również, że feedy użytkowników są stale aktualizowane, średni okres półtrwania tweeta to tylko 18 minut. Jednocześnie, ostatnie badania wykazały, że 30% osób na Twitterze zrobiłoby interes z firmą, która dobrze radzi sobie z interakcją z klientem za pośrednictwem Twittera. Nawet jeśli nie były one zaangażowane w interakcji.

Wystarczy wyobrazić sobie, co to może oznaczać dla potencjalnych kandydatów puli, jeśli zarządzać kontem dobrze, odpowiedział na zapytania, i angażuje się poprzez retweeting i lubić innych treści.

5. Instagram

Szybka uwaga: technicznie rzecz biorąc, Pinterest jest następny wyłącznie pod względem procentu aktywnych użytkowników. Jednak w przypadku tej listy wzięliśmy pod uwagę użyteczność każdej z platform, a także samą liczbę obecnych na niej użytkowników, w związku z czym awansowaliśmy Instagram o szczebel wyżej, na miejsce piąte. Coming w 36% aktywnie podłączonych Kanadyjczyków, Instagram akcji platformy reklamowej z firmą macierzystą Facebook, dzięki czemu proste i łatwe do cross-post reklamy przy użyciu tych samych parametrów wstępnie ustawionych odbiorców docelowych.

Dwie ważne rzeczy do zapamiętania podczas układania kampanii marketingowej rekrutacji dla Instagram: jego baza użytkowników skłania się mocno w kierunku Gen-Y tłumu (18-25 lat), i to jest obraz-centric. Oznacza to, że nadszedł czas, aby odkurzyć swój aparat cyfrowy i oprogramowanie do przetwarzania obrazu, aby skomponować atrakcyjne zdjęcia, które przedstawiają swoją markę pracodawcy w sposób przyciągający wzrok. Ta platforma jest fantastyczna do tworzenia treści, które mają przyciągnąć nowych zwolenników, których można następnie przekierować do bardziej szczegółowych treści na Facebooku lub bezpośrednio na stronę kariery.

Jeden ostatni przydatny fakt na temat mediów społecznościowych w kanadyjskim rynku jest to, że tylko 39% kanadyjskich firm mają obecność w Internecie, ale przytłaczająca większość wizyt strony w kraju są do stron korporacyjnych i profili w mediach społecznościowych. W zakresie rekrutacji marketingu tutaj, oznacza to, że istnieje ogromny niewykorzystany potencjał dla Ciebie, aby wejść i skierować uwagę odbiorców docelowych do swojej obecności i do nich wow z treści. Następnie, gdy są one w miłości z EVP, będą latać do strony kariery, gdy nadejdzie czas, aby zrobić ruch kariery.

O autorze: Adrian Cernat jest CEO i współzałożycielem SmartDreamers, platformy Recruitment Marketing Automation, która upoważnia zespoły rekrutacyjne do inteligentnego reklamowania ofert pracy w całej sieci. Zintegrowana z Facebookiem, Google Ads, YouTube, Snap, Instagram, wydawcami i stronami niszowymi, SmartDreamers usprawnia procesy marketingu rekrutacyjnego.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email