Zawsze jest jedna kampania, która wyróżnia się z tłumu. Większość ludzi kopie siebie za to, że nie pomyśleli o niej pierwsi. Ale to, co zwykle się dzieje, to inspiruje rekruterów do wymyślania własnych kampanii w celu uczynienia go większym i lepszym niż ich rywale.

W tym tygodniu nasz panel ekspertów mediów społecznościowych podzielić się z nami ich myśli na temat kampanii, które widzieli, że ich zdaniem są na szczycie ich gry.

Ariel Jolo

Medallia's ???? tylko żartuję. Wiele lat przed rozpoczęciem pracy w employer brandingu zobaczyłem kampanię "Rock Stars" firmy Intel i bardzo mi się spodobała. Wtedy to było naprawdę świeże (a termin ten nie był jeszcze tak nadużywany).

W nowszych czasach przychodzi mi na myśl kampania "Go Places" Heinekena i oczywiście program Insider firmy Zappos.

Ariel Jolo, Global Employer Brand Manager, w Medallia.

Adrian Cernat

Niekoniecznie kampania per se, ale ciągłą świetną strategią przyciągania talentów byłby Twitter, dołącz do stada.

Również EuroWings wykonało świetną robotę ze swoją kampanią na Tinderze, wnosząc coś nowego i świeżego do branży.

Adrian Daniel Cernat, CEO i współzałożyciel SmartDreamers

Sarang Brahme

W nowej erze cyfrowej, hackathony są świetnym narzędziem nie tylko do angażowania kluczowych talentów, ale także do wprowadzania innowacji / współtworzenia rozwiązań. Na przykład nasz zespół w Indiach przeprowadził hackathon TechChallenge, wykorzystując siłę mediów społecznościowych, aby zaprosić największe talenty do rozwiązania problemów branżowych/biznesowych i zaprezentowania swojej wiedzy. Ta inicjatywa pomogła zespołom rekrutacyjnym zaangażować większą pulę talentów i zatrudnić talenty niszowe.

Sarang Brahme, Global Social Recruiting & Talent Brand Manager, Capgemini.

Carmen Collins

Poza @WeAreCisco? HA! Trzeba przyznać, że kampanie GE z Owenem to strzał w dziesiątkę - oczywiście trzeba im też przyznać, że przeznaczyli na to budżet.

.

Carmen Collins, Social Media & Talent Brand Lead, Cisco.

Cameron Brain

Mamy szczęście mieć kilka wiodących w branży firm, które prowadzą swoje działania w zakresie rekrutacji społecznościowej na naszej platformie, co daje nam unikalną perspektywę tego, co robią i co działa (a co nie). Raz po raz to, co najbardziej przemawia do potencjalnych pracowników, to autentyczne, ludzkie historie tworzone przez rzeczywistych pracowników. Niedawno przeprowadziliśmy przegląd programu dla jednego z tych klientów i okazało się, że numerem 1 wśród treści, którymi dzielił się ich zespół (które powodowały najwięcej zaangażowań i kliknięć) był filmik stworzony przez pracownika, który przechadzał się po biurze, pokazywał przestrzeń, rozmawiał z kolegami, itp. Było to proste, autentyczne i wyraźnie łączyło się z ludźmi, z którymi ich zespół rekrutacyjny się tym dzielił.

Cameron Brain, CEO & Co-Founder, EveryoneSocial.com.

Mark Cavanagh

Wyzwanie Mastercard Canada dla stażystów w mediach społecznościowych. Używając hashtagu #internswanted, Mastercard Canada dał studentom szansę rywalizacji o staż w mediach społecznościowych. Każdy z kandydatów zgłosił pomysł na produkt, aplikację lub technikę, która pomoże firmie w dążeniu do stworzenia bezgotówkowej przyszłości. Uczestnicy konkursu byli oceniani na podstawie ilości "polubień" i "retweetów", jakie otrzymali ich pomysły. Firma otrzymała 532 wykwalifikowanych kandydatów i rozszerzyła swój program o zatrudnienie dodatkowego stażysty z uwagi na jakość talentów. Ta kampania wyróżniła się dla nas jako świetny przykład zaangażowania mediów społecznościowych, z natychmiastowym potencjałem do samonapędzania się, ponieważ coraz więcej kandydatów udostępniało swoje zgłoszenia.

Mark Cavanagh, Marketing Manager w The One Group.

Victoria Sorensen

Jedną z kampanii, która uderzyła mnie w tamtym czasie była kampania OgilvyOne mająca na celu znalezienie sprzedawcy za pomocą wideo z YouTube. Miało to miejsce około 10 lat temu. Potencjalni kandydaci musieli stworzyć filmik, w którym sprzedawali cegłę. Pamiętam, że pomyślałem wtedy, że to wyprzedziło swoje czasy. Dziś byłoby to bardzo aktualne i myślę, że nowa generacja kandydatów wchodzących na rynek pracy dorastała z wideo i czuje się bardziej komfortowo ze swoją obecnością na ekranie.

Victoria Sorenson , starszy doradca ds. talentów, Oracle.

Othamar Gama Filho

Jedną z najbardziej kreatywnych kampanii rekrutacyjnych w mediach społecznościowych była kampania McDonald's Snapplications, która pozwalała kandydatom ubiegać się o pracę w restauracjach McDonald's za pośrednictwem aplikacji Snapchat. To naprawdę skierowany ich demografii dobrze i uczynił proces łatwy i zabawny dla kandydata. Dodatkową zaletą było to, że media zwróciły na nią uwagę.

Othamar Gama Filho, CEO w Talentify.

Stephanie Scher

W 2017 roku wprowadziliśmy inicjatywę Learn & Grow, aby pomóc zespołom ds. pozyskiwania talentów (TA) w Vanguard, zarówno zewnętrznym rekruterom, jak i wewnętrznym doradcom ds. talentów, zrozumieć wartość ich obecności i uczestnictwa na LinkedIn. Przeprowadziliśmy sesje szkoleniowe na temat tego, jak stworzyć świetny profil, a także podzieliliśmy się naszą strategią budowania sieci kontaktów i pielęgnowania znajomości. Omówiliśmy również, jak i co publikować oraz zapewniliśmy coaching w zakresie pisania tekstów do mediów społecznościowych i tworzenia skutecznych nagłówków. Zachęcaliśmy rekruterów do dzielenia się tą wiedzą z ich menedżerami ds. rekrutacji i partnerami biznesowymi. W miarę jak nasza załoga stawała się coraz bardziej aktywna na LinkedIn i regularnie korzystała z nowo powstałego hashtagu #LifeatVanguard, zauważyliśmy (i nadal zauważamy) znaczący wpływ - podwojenie w skali roku ruchu na naszej stronie kariery z LinkedIn i znaczny wzrost liczby kandydatów z LinkedIn.

Stephanie Scher, Talent Brand|Social Media, Vanguard.

Eva Baluchova

Istnieje wiele kampanii rekrutacyjnych. Najczęściej widzę bardziej znane firmy, takie jak Zappos, Disney, PwC, Microsoft, które robią świetną robotę w mediach społecznościowych. Osobiście, moją ulubioną jest Salesforce (czyli #salesforcejobs) na Instagramie. Jest to jedna z najlepszych firm na świecie, która skutecznie wykorzystuje Instagram w swoim employer brandingu. Widać, że promują naprawdę świetną kulturę i że ich pracownicy mają czas swojego życia. Innym fajnym hashtagiem, którego używają jest #dreamjob. Jako miłośnik filmów Disneya, moją ulubioną kampanią na Instagramie jest #salesforceohana. Dlaczego? Ohana oznacza rodzinę (film Lilo&Stich), więc wyobraź sobie siłę Ohany w mediach społecznościowych.

Eva Baluchova, Talent Lead, Levelup Ventures.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email