"Przygoda" to nie tylko coś, co Royal Caribbean Group oferuje swoim klientom. Jest to również miłość, którą podzielają jej pracownicy, a także klucz do wyjątkowego sukcesu marki w angażowaniu nowych i różnorodnych talentów.

Jak znaleźć idealnego pracownika, gdy jest się firmą tak nieustraszoną jak międzynarodowa linia rejsowa? Marketingu Talentów w Royal Caribbean Group, Thea Neal, dokonała tego dzięki takim praktykom, jak inwestowanie w morale zespołu, praktykowanie integracji, holistyczne spojrzenie na doświadczenie pracownika oraz uważne słuchanie.

Wyzwanie związane z marketingiem talentów w linii rejsowej

Stworzenie autentycznej propozycji wartości dla pracownika dla pojedynczej organizacji jest wystarczająco trudne. Może być jeszcze trudniejsze, gdy organizacja ta obejmuje sześć różnych marek, tak jak ma to miejsce w przypadku Royal Caribbean Group. Liderzy marek pracodawców mogą spotkać się z wahaniem, tak jak Neal, ze strony liderów wyższego szczebla, którzy niechętnie definiują EVP, które może nie być istotne dla wszystkich oddziałów i poziomów.

Inwestuj w morale

Aby przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty, Royal Caribbean Group dokonuje poważnych inwestycji w swoją kulturę i dobre samopoczucie pracowników. Nawet podczas pandemii firma znalazła sposoby na zachowanie i zaadaptowanie swoich biurowych tradycji, takich jak happy hours (obecnie wirtualne) i Halloween (ulubione święto pracowników).

Praktykuj integrację

Priorytetowe traktowanie różnorodności i integracji pomogło Royal Caribbean Group przyciągnąć pracowników z różnych środowisk i o różnych tożsamościach. Było to przedmiotem szczególnej uwagi zespołu Neala, który rekrutuje talenty z całego świata. Kontekst kulturowy jest zawsze najważniejszy dla Neal podczas formułowania strategii marki pracodawcy: "Marka pracodawcy, którą tworzę w Ameryce, musi odbijać się tak samo dobrze, jak marka pracodawcy, którą tworzę na Filipinach czy w Indonezji" - mówi.

Weź pod uwagę całą drogę pracownika

Zespół Neal'a traktuje doświadczenie pracownika jako podróż - w rzeczywistości, hasło "Podróżuj z nami" pojawia się na stronie Royal Caribbean Group poświęconej karierze, na kontach w mediach społecznościowych oraz w komunikacji wewnętrznej. Takie ujęcie odzwierciedla nacisk, jaki kładzie się na wspieranie ludzi przez cały okres ich pracy w firmie, od kandydata do absolwenta, a nie tylko na proces rekrutacji czy "sprzedaży".

Stań się lepszym słuchaczem

Neal zachęca innych liderów marki pracodawcy do jak najdokładniejszego słuchania współpracowników, zwłaszcza gdy ich opinie zaburzają Twoje założenia. "Często, jako ludzie zajmujący się marką pracodawcy, mamy założone różowe okulary. Czasami potrzebna jest prawdziwa perspektywa pracownika, aby stworzyć coś lepszego, słuchać i rozwijać się" - mówi Neal.

Takie podejście do marketingu talentów pomogło Royal Caribbean znaleźć idealnie dopasowanych kandydatów, którzy dołączają do rodziny i zostają na lata (i rejsy). Ci kandydaci, którzy stali się współpracownikami, podzielają zamiłowanie Neala do poznawania świata i pomagania innym w tym samym. Jest to pasja, która jednoczy zespół, niezależnie od roli; jak to ujął Neal: "Kto nie chce sprzedawać niesamowitych wspomnień i doświadczeń?".

Aby śledzić pracę Thea Neal w zakresie marki pracodawcy, połącz się z nią na LinkedIn. Aby uzyskać wgląd w dane dotyczące Twojej firmy, które możesz wykorzystać, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci opracować strategie, które pozwolą Ci wprowadzić realne zmiany.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email