Specjaliści od rekrutacji zwracają się w stronę portali społecznościowych, aby wyszukiwać i weryfikować kandydatów.

Jaki jest Twój plan na aktualizację swojej obecności w sieci i budowanie odpowiedniego CV online, które zmusza rekruterów do zadzwonienia do Ciebie?

Oto 6 kroków do budowania obecności online:

1) Weź linię podstawową:

Idź do przodu i wyszukaj swoje nazwisko za pomocą Google, Bing i Yahoo!

Czy jesteś zadowolony z pierwszej strony wyników? Czy wyniki mówią o Twojej wiedzy lub umiejętnościach/zdolnościach, z których chcesz być znany?

To nie jest czynność wykonywana raz na zawsze. Monitoruj pierwszą stronę wyników wyszukiwania dla Twojego nazwiska co kilka miesięcy, zwłaszcza jeśli aktywnie poszukujesz pracy.

2) Udowodnij swoje umiejętności komunikacyjne:

Jeśli chcesz być rozpoznawany jako doskonały komunikator, nadszedł czas, aby zademonstrować tę umiejętność.

Zacznij blogować o trendach w swojej dziedzinie lub o rzeczach, które Cię interesują. Twój temat nie musi odnosić się do swojego idealnego zawodu (ale jest to dobry pomysł). Możesz pisać bloga o sporcie, gotowaniu lub innych zainteresowaniach, na których się znasz, a stanie się on próbką Twojej pracy. Aby pomóc ludziom zobaczyć, jak wielki z pisarzem jesteś, akcji swoje posty na blogu na swojej stronie Facebook, jako aktualizacja profilu LinkedIn, i pamiętaj, aby podzielić się na Twitterze!

3) Wizualnie przedstaw swój talent:

Graficy i fotografowie wiedzą, że muszą mieć portfolio online dla swoich prac. Czy ty też je masz? Jednym ze sposobów, aby rozpocząć jest przechwytywanie online odniesienia do swojej pracy, takie jak nagrody, składki biuletynów lub wzmianek w gazetach. Możesz nawet uwiecznić ważny kamień milowy na mediach społecznościowych. Zrób zrzut ekranu w momencie, gdy przekroczysz liczbę 500 połączeń na LinkedIn, Twoja dyskusja w grupie stanie się najpopularniejsza lub Twoja aktualizacja statusu otrzyma niesamowitą liczbę udostępnień. Możesz użyć Skitch Evernote'a, narzędzia na komputerze lub nawet z urządzenia mobilnego. Osadź zrzuty ekranu w swoim profilu LinkedIn, we wpisie na blogu lub udostępnij na Facebooku, Twitterze i Google+ jako aktualizację statusu. Pamiętaj, aby oznaczyć zdjęcia swoim imieniem i nazwiskiem oraz słowami kluczowymi.

Wideo to kolejny sposób na uchwycenie wyjątkowych chwil. Nagrywaj i udostępniaj wideo lub stwórz montaż wideo za pomocą Animoto lub podobnego programu do tworzenia wideo online. YouTube jest świetny do hostowania wideo, ale co zrobić, jeśli nagrywasz wideo z telefonu i chcesz je szybko przesłać? Vine i Instagram to dwie aplikacje mobilne, dzięki którym kręcenie i udostępnianie filmów jest szybsze i łatwiejsze.

Jeśli nie czujesz się komfortowo przed kamerą, dlaczego nie nagrać podcastu i nie podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w ten sposób. Możesz chcieć sprawdzić Spreaker lub BlogTalkRadio. Oba pozwalają na nagrywanie i łatwe udostępnianie linków do nagrań! Jeśli starasz się wykazać silne prezentacji lub umiejętności komunikacji werbalnej, to jest to tylko jeden sposób, aby zapewnić dowód.

4) Prowadź swój własny program:

Nie musisz wynajmować studia, aby stworzyć własny program.

Istnieją darmowe i niedrogie narzędzia, które umożliwiają nagrywanie wideo - dlaczego nie spróbować zorganizować Facebook Live i zaprosić swoją sieć? Wszystko, czego potrzebujesz, to konto na Facebooku. Jest to kolejny sposób, aby udowodnić, że masz "doskonałe umiejętności komunikacyjne" i wiedzę merytoryczną.

RELATED: Top 5 Podcastów dla Tech i Social Recruiting

5) Rozpowszechniaj to wokół:

Słowo ostrzeżenia. Jeśli zainwestować cały swój czas i energię opanowanie tylko jednej sieci społecznej, co się stanie, gdy ruch spada, staje się dostępna tylko poprzez płatne członkostwo, lub usługa jest nabywana i odchodzi wszystkie razem? Nie wiesz, co przyniesie przyszłość. Nie docierasz też do wszystkich potencjalnych odbiorców.

Nie chcesz przegapić następnej wielkiej fali sieci społecznościowej i bycie wczesnym użytkownikiem oznacza, że jest mniejsza konkurencja, dlatego łatwiej jest być postrzeganym jako duża ryba w małym stawie! To jest to, co sprawia, że świat mediów społecznościowych i technologii jest tak ekscytujący. Nie zostawaj w tyle lub, co gorsza, trać swoją publiczność, społeczność i przyjaciół.

6) Regularnie udostępniaj spójną jakość:

Istnieją trzy podstawowe wytyczne, które chcesz mieć na uwadze, rozpoczynając działania w zakresie budowania marki. Pierwszą z nich jest bycie konsekwentnym. Używaj tej samej nazwy i podobnego awatara w różnych sieciach społecznościowych. Kiedy udostępniasz coś online, upewnij się, że używasz odpowiednich słów kluczowych, swojego imienia i nazwiska lub innych terminów, z którymi chcesz być kojarzony. Twoje słowa kluczowe są unikalne dla Ciebie i mogą obejmować Twój zawód, umiejętności lub inne słowa, które ludzie będą wyszukiwać, jeśli szukają kogoś takiego jak Ty. Upewnij się, że bierzesz pod uwagę sposób, w jaki wyszukiwarki odnajdują Twoje nazwisko.

Drugą sprawą jest to, aby nigdy nie poświęcać jakości. Kiedy piszesz, zawsze sprawdzaj swoją pracę dwukrotnie, aby upewnić się, że odzwierciedla ona Twój najlepszy wysiłek. Nie pozwól jednak, aby perfekcja przeszkodziła Ci w osiągnięciu celu. Ćwicz i ulepszaj swoją pracę oraz treści, którymi się dzielisz.

Po trzecie i ostatnie, regularnie aktualizuj i udostępniaj swoje spójne, wysokiej jakości treści. Nie możesz oczekiwać natychmiastowych rezultatów. Budowanie publiczności zwolenników, fanów i przyjaciół wymaga czasu. Z pewną regularnością, co godzinę, codziennie, co tydzień lub co miesiąc, udostępniaj i dostarczaj wartość. Nie czuj, że musisz sam tworzyć wszystkie treści, które udostępniasz. Możesz podzielić się inspirującymi cytatami, linkami do artykułów informacyjnych istotnych dla Twojej dziedziny lub humorystycznym wideo, które poprawi Ci nastrój. Pamiętaj tylko, aby przypisać pracę do jej oryginalnego źródła.

Nie czekaj, aż będziesz tego potrzebować:

Słyszeliście już podobne ostrzeżenia dotyczące budowania wartościowej sieci kontaktów zawodowych. To samo dotyczy Twojej obecności w Internecie. Buduj treści i swoich zwolenników, gdy masz pewność i bezpieczeństwo pracy. Nie czekaj do kryzysu związanego ze zwolnieniem z pracy, aby rozpocząć kampanię PR w szalonym tempie.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email