Czas spowiedzi: rekrutacja jest tak samo o ilości, jak to jest o jakości, a większość rekruterów pracować w stałym stanie przesterowania, aby trafić wolumenu i stażu celów.

W rezultacie, skuteczne rekruterzy są wydajne rekruterów: tych, którzy są w stanie szybko dostać się przez ogromny stos CV siedzi na ich biurkach.

Co to oznacza dla Ciebie? Nie ma lepszego sposobu, by zmusić rekrutera do ucieczki z krzykiem w inną stronę, niż przekazanie wielostronicowego monstrum w postaci CV.

Jeśli Twoje CV ma więcej niż 4 strony lub nie jest napisane w prostym, czytelnym formacie, dobrze by było, gdybyś poświęcił trochę czasu na jego uproszczenie. Dobra wiadomość jest taka: proste nie oznacza zwykłe, i jest możliwe, aby mieć wyrafinowane i pełne niuansów CV bez powodowania oczy rekruterów szklić, począwszy od tych 5 strategii.

1. Wykorzystaj grupowanie na swoją korzyść.

Podczas gdy CV w układzie odwrotnie chronologicznym są z pewnością najbardziej powszechne - i preferowanym - styl CV, nie powinieneś obawiać się zmiany tego sprawdzonego i prawdziwego formatu, jeśli masz ku temu uzasadniony powód.

Specjaliści z dużym doświadczeniem w realizacji projektów, konsultanci lub osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą z wieloma klientami oraz osoby, które często zmieniały stanowiska w tej samej firmie, najprawdopodobniej skorzystają z tej techniki, ponieważ pozwala ona na zwięzłe podsumowanie wielu ról.

Sztuczka polega na tym, aby pogrupować obowiązki razem, jednocześnie podkreślając indywidualne projekty i osiągnięcia.

Mój zespół robi to w ten sposób, że w 5 lub 6 punktach opisuje zadania i wspólne obowiązki, a następnie tworzy sekcję "Key Engagements" lub "Projects" z 1 lub 2 punktami na każdy projekt, aby opisać swoją rolę i podkreślić wyniki.

2. Zastosuj podejście "rosyjskiej lalki".

Przysięgam na to podejście, ponieważ pozwala mi ono subtelnie skierować uwagę czytelnika na najważniejsze doświadczenie, które zazwyczaj jest również najświeższe.

Pomyśl o swojej obecnej roli jako o największej w zestawie zagnieżdżonych rosyjskich matryoshka Ponieważ jest ono najważniejsze, powinno zajmować najwięcej miejsca - około 5 do 7 wypunktowanych "obowiązków" i 3 do 5 wypunktowanych "osiągnięć".

W miarę jak cofasz się w swojej historii kariery, wyobrażaj sobie każdą rolę jako mniejszą laleczkę i poświęcaj jej mniej miejsca na stronie. Pozwoli to utrzymać ogólną długość w ryzach, jednocześnie pozwalając na szczegółowe potraktowanie najważniejszych informacji, na jakie zasługują.

Oczywiście, to podejście sprawdza się tylko wtedy, gdy Twoje ostatnie doświadczenie jest rzeczywiście najbardziej istotne.

3. Master the Mandate.

Jeśli mam być szczery, większość długich i złożonych CV nie musi być; autor po prostu nie wykonał świetnej roboty przy przedstawianiu informacji w zwięzły sposób.

Biorąc pod uwagę, że masz tylko 6 sekund na przykucie uwagi rekrutera, ważne jest, abyś wykorzystał ten czas, który masz. Oznacza to umieszczenie najważniejszych informacji o każdej roli z góry, więc nawet rekruterzy, którzy przestaną czytać po pierwszym wypunktowaniu, będą mieli dobre wyobrażenie o tym, co zrobiłeś.

Spraw, aby pierwszy punkt dla każdej roli był "superpunktem", który zawiera:

  1. ogólny zarys roli,
  2. zadania,
  3. i główny cel.

Oto przykład: Rola lidera dywizji [przegląd] kierowanie ekspansją rynkową na 5 rynkach regionu Azji, Australii i Oceanii (APAC) [mandat] poprawa wyników finansowych i przywrócenie rentowności dywizji. [cel].

4. Pisanie What-Why.

Wiele osób ma problem ze streszczeniem roli za pomocą mniej niż 10 punktów, a w rezultacie opisy ról wymykają się spod kontroli i zajmują więcej miejsca niż powinny.

Rozwiązaniem jest stworzenie mniejszej liczby, ale bardziej złożonych wypunktowań, wykorzystując pisanie What-Why.

W każdym punkcie dotyczącym "odpowiedzialności" należy opisać, co zrobiłeś, używając czasownika akcji, oraz dlaczego to zrobiłeś, pokazując pozytywny wpływ Twoich działań.

Na przykład: Nawiązanie międzyfunkcjonalnego partnerstwa z interesariuszami klienta wyższego szczebla (co) w celu określenia wymagań biznesowych i zapewnienia zgodności planu projektu z priorytetami organizacji (dlaczego). (dlaczego).

5. Bądź selektywny.

Zawsze mnie dziwi, kiedy klienci wymieniają w swoim CV każdą pracę i krótki kurs, jaki kiedykolwiek ukończyli.

Jest to bardzo rozpraszające i często ma odwrotny skutek od zamierzonego, odwracając uwagę od doświadczenia i kwalifikacji, które naprawdę chcesz, aby rekruter zauważył, lub sprawiając, że wyglądasz na niezorientowanego lub nie na miejscu.

Chociaż usuwanie nieistotnych kwalifikacji i doświadczenia jest koniecznością, czasami to nie wystarcza. Jeśli tak jest, użyj grupowania i formatowania na swoją korzyść:

  • Utwórz sekcję "Wybrane kwalifikacje" na pierwszej stronie, aby zwrócić uwagę na 3 lub 4 najbardziej imponujące referencje. Wszystkie inne istotne kwalifikacje przenieś do sekcji "Dodatkowe kwalifikacje" na ostatniej stronie.
  • Grupuj podobne kwalifikacje razem, zamiast wymieniać je osobno:
    • Australian Marketing Institute Short Courses: Public Relations Writing Tactics (2015), Event Promotions & Sponsorship (2013), Social Media Marketing (2012).
  • Wymień swoje ostatnie doświadczenie zawodowe w sekcji "Podsumowanie zawodowe" na pierwszej stronie, podając szczegóły dotyczące każdej roli w sekcji "Doświadczenie zawodowe". Utwórz sekcję "Dodatkowe doświadczenie", aby wymienić, ale nie wyszczególniać, role sprzed ostatnich 10 lat.

Przed naciśnięciem "SEND" na aplikacji o pracę, zadaj sobie pytanie, czy rekruter musi iść kopanie dla dobrych rzeczy. Jeśli potrzebują kamienia z Rosetty, aby rozszyfrować Twoje CV, są szanse, że przejdą do następnego kandydata.

Pamiętaj, że najlepsze CV są zarówno wyrafinowane, jak i łatwe do czytania. Zrób sobie przysługę i poświęć kilka godzin na uproszczenie - w inteligentny sposób - i ciesz się z rezultatów.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email