W związku z tym, że aktywność rekrutacyjna w wielu branżach uległa spowolnieniu w następstwie pandemii, doświadczyliśmy kilku wyjątkowych wyzwań w sektorze rekrutacji. Jednakże, wkraczając w rok 2021, nowy rok przyniósł ze sobą odnowiony optymizm! Nie tylko szczepionka jest w pełnym rozkwicie; Brexit umowy handlowej i wynik wyborów w USA dostarczyły również poziom pewności, którego firmy pragną od wielu lat.

Ponieważ te globalne wydarzenia zaczynają wpływać na rynek w pozytywnym kierunku, zidentyfikowanie i zrozumienie motywacji kandydatów w tym okresie jest niezbędne, aby móc pomóc swoim klientom w przyciąganiu najlepszych talentów.

W Tiger, właśnie opublikowaliśmy nasz Przegląd Wynagrodzeń i Świadczeń 2021, kompleksowy raport, który zbiera dane od ponad 2700 pracowników i osób poszukujących pracy. Zapytaliśmy ich o ich priorytety i obawy, a także o to, jakich świadczeń szukaliby w kolejnej roli. Poniższe informacje pomogą ukierunkować rozmowy z Twoimi klientami, pozwalając Ci zapewnić ich o swoich potrzebach.

Priorytety kandydatów

Najważniejszym priorytetem dla osób poszukujących pracy w 2021 roku będzie zapewnienie sobie konkurencyjnego wynagrodzenia, następnie bezpieczeństwo zatrudnienia, a na trzecim miejscu równowaga między życiem zawodowym a prywatnym. Jest to prawdopodobnie reakcja na niepewną sytuację finansową, której wielu pracowników doświadczyło w 2020 roku. Pomimo tego, wynagrodzenia pozostały względnie stabilne (z nominalnym wzrostem w niektórych przypadkach), a 46% badanych przez nas respondentów spodziewa się podwyżki w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dlatego też, jeśli Twoi klienci są w stanie zaoferować konkurencyjny, regularnie weryfikowany pakiet wynagrodzeń, pomoże im to przyciągnąć największe talenty na rynku.

Elastyczność pracy jest kolejnym priorytetem dla kandydatów - 49% z nich wskazało ją jako najważniejszy pozytywny aspekt pandemii. Biorąc pod uwagę pieniądze zaoszczędzone na dojazdach do pracy i czas, który pracownicy dzięki temu zyskali, ich niechęć do rezygnacji z tej nowo znalezionej elastyczności jest logiczna. W związku z tym istotne jest, aby pracodawcy nadal oferowali jakąś formę elastycznego zatrudnienia w 2021 r., czy to poprzez program doraźny lub hybrydowy, czy też poprzez umożliwienie pracownikom pracy w domu na czas nieokreślony.

Obawy kandydatów

Większość naszych respondentów (73%) stwierdziła, że ich główny niepokój dotyczy raczej kariery niż zdrowia. W rzeczywistości, tylko 35% martwi się złapaniem wirusa - nie znajduje się to nawet w pierwszej piątce ich obaw. Sugeruje to, że pracownicy cenią sobie bezpieczeństwo swojej pracy ponad wszystko inne. Wynika z tego, że role, które oferują długoterminową stabilność będą wysoko cenione przez najlepszych kandydatów. Dlatego tak ważne jest, aby klienci byli przygotowani na pytania kandydatów dotyczące rozwoju osobistego i postępów w karierze, niezależnie od stanowiska. Dzięki temu pracownicy będą pewni swojej wartości i perspektyw na przyszłość, co z kolei wpłynie na wzrost wydajności.

Według naszego badania, 38% pracowników obawia się, że pandemia zmieni kulturę pracy w biurze. Może to mieć swoje źródło w przejściu na pracę w domu lub ograniczeniach socjalnych w biurach. Może to mieć również wpływ na inne wpływy kulturowe, takie jak obiady zespołowe, drinki po pracy lub podobne działania integracyjne. Jest to kolejny ważny aspekt, o którym powinni pamiętać Twoi klienci - wszelkie dodatkowe kroki, które mogą podjąć w celu stworzenia pozytywnego środowiska pracy będą korzystne dla ich atrakcyjności i utrzymania w firmie w dłuższej perspektywie.

Najważniejsze benefity dla kandydatów

Dobry pakiet świadczeń pozostaje absolutnie kluczowym czynnikiem przyciągającym kandydatów, a firmy powinny dostosować swoją ofertę do zmieniających się czasów. Aby pracodawcy naprawdę się wyróżniali, świadczenia powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb. Czy to w formie zachęcania do elastycznych godzin pracy dla tych, którzy mają obowiązki opiekuńcze, czy też organizowania prywatnego transportu, aby uniknąć dojazdów do pracy, ważne jest, aby Twoi klienci zrozumieli siłę oferowania tego typu świadczeń.

Najlepsze przykłady zaadaptowanych świadczeń, jakie widzieliśmy, obejmują zapewnienie ergonomicznego wyposażenia stanowiska pracy dla osób pracujących w domu, dostęp online do wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego oraz dotowane subskrypcje związane ze zdrowiem. Większość pracowników (67%) uważa, że ich pracodawca odpowiednio wspiera ich zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie, co ma zasadnicze znaczenie w czasach niepewności.

Podsumowując, choć kandydaci mogą być bardziej ostrożni w poszukiwaniu nowej roli w tym roku, istnieje wiele narzędzi, które klienci mogą wykorzystać, aby zachęcić największe talenty do zmiany pracy. W Tiger wierzymy, że rok 2021 przyniesie ze sobą niezwykle pozytywne zmiany, dlatego rekruterzy powinni być w gotowości!

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzePodziel się na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email